Premiärtävling

Ja, det kan man lungt kalla det! Jag har ju inte varit någon tävlingsmänniska på de viset, men trots det kunde jag inte låta bli att prova tävla nu i helgen då det var hemmatävling i agility. Så med en Camilla utan någon tävlingserfarenhet inom något och med en hund utan tävlingserfarenhet och en stor nyfikenhet på allt annat och alla andra så har vi alltså genomför två dagars tävling. Iofs så skulle jag kunna tycka att ha genomfört är att överdriva då vi inte kom i mål på mer än två av 4 banor. Men jag är fortfarande nöjd med min hund, han har en så otroligt stark vilja. Mot hans nackdel så har hans matte också det, och känslan efter andra loppet igår. Det är oslagbart. Jag kommer att forstätta jobba för att sträva mot sånna och ännu bättre lopp. Vi blev visserligen diskade men han skötte sig bättre än jag hade vågat hoppas. Så nu är det upp till kamp mellan oss, tjurigast vinner! 
 
Jag stannade även kvar idag och kollade lite. Man blir så sjukt inspirerad så nu vill jag bara åka på hundklubben och tränatränaträna. Men jag vet att min hund måste vila, så därför hoppas vi att vädret är snällt så jag kan hjälpa Rebecka i alla fall! 
Nu ser jag fram emot klubbtävlingarna och hoppas att jag lyckas lära min hund att sköta sig bättre å vilja vara mer med mig. För han är ju trots att min guldklimp och bäst i hela världen. Trots att jag är en nybörjare i sporten så tror jag faktiskt att han kan gå långt om jag bara får han att vilja sammarbeta utanför träningsplanen också! 
 
Men vi kan ju alltid låssas att vi har kört ordentligt ;)
 
Hann inte fota så mycket innan batteriet tog slut i kameran, men här har vi i alla fall två som tävla för Övik i klass 3! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Å vilka fina foton, på fina vovvar. Å du har gjort en kanon helg. Nu blir det att finslipa lite mera!

Svar: Tack, jag längtar efter att träna meera! :)
Camilla Bylund

2013-09-23 @ 08:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0