My heart can't possibly break, when it wasn't even whole to start with.

Det finns så många saker jag önskar att jag kunde, så mycket saker jag önskar att jag hade. Det finns så mycket saker jag inte vet men önskar att jag visste. Mitt hästhjärta blöder, snålracksundaren i mig gråter. Jag saknar Lotus men framför allt saknar jag Ludde. Jag önskar med hjärta och själ att jag hade min egen, men jag är väl klokare än så? Jag saknar mamma och pappa, men framför allt saknar jag nätterna vid och på en spegelblank sjö. Jag önskar mer än något att jag fick spendera denna sömnlösa natt på hornavan med ett fiskespö och en kamera, men jag kommer nog aldrig flytta hem igen för vad har jag där att hämta längre? På så många sätt så har jag gjort fel, men på så många sätt är allting rätt. Hur livet än fortsätter kommer jag alltid längta till Arjeplog om sommaren. Till myggen och midnattsolens land, till mitt hem med många tråkiga minnen. Men ändå fler glada minnen som värmer i själen. Många må tycka att Arjeplog är en håla, förmodligen då att Racksund är en ännu mindre håla. Men i mina ögon är det den vackraste platsen på jorden.
Fina fina hästar
 
Klockan gick mot fem och det regna lite grann. 
Snart skulle natten bli till dag. 
Vi har det bra och trivs ganska fint där vi bor. 
Men det är dit jag kommer när jag kommer hem. 
Det gick en stilla krusning över byn, 
natten hade åter blivit till dag.
 
Fina fina hemland 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0