"Are we having fun yet?"

Ibland önskar jag att allting inte var såhär. Det finns så mycket saker jag skulle vilja göra om och göra annorlunda.
Men andra dagar är allting så perfekt och jag skulle inte vilja ändra någonting.


Tänk om livets val vore enkla och vi visste alltid vilken väg vi skulle gå. Skulle vi vara lycklig då? Eller skulle vi tycka att vägvalen var svåra bara för att vi inte visste bättre? Lever vi redan nu i enkla vägval? Men vi vet inte bättre?
Ibland tror jag det, ibland inte. Ibland är allting så solklart, men dagar som idag är det inte det.
Det finns så mycket man vill, men inte kan. Det finns så mycket man vill, men inte får. 
Allt det man får och kan göra då? Varför puttas dom bakom soffan i dammet? Varför är allt förbjudet och olagligt så mycket roligare? Varför får vi inte adrenalin av det? Varför kan vi ens fundera på dessa ting? Vad enkelt livet vore om man var en robot! Men vore det tråkigt?




Been to the bottom of every bottle
These five words in my head
Scream, "Are we having fun yet?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0