It's dangerous, I'm fallin'

Så var man tillbaka vid dessa bänkar igen, en veckas lov går fort. Mitt sista sportlov är över. Men det har varit ett bra lov. Firat lilla Mikaela som nu mer är 20, varit på Oleary's en liten sväng i alla fall, tränat lite allt möjligt, tittat på en hemsk lägenhet och en marknadshelg. Och en marknadshelg är alltid marknadshelg, efter den har jag nu kryckor. Jag gjorde nog den coolaste karatesparken i världen i lördags. Men min kropp och jag tyckte olika i landningen så har skaffat mig en kraftig stukning. Suck, jag som hade sett fram emot kickboxningen på onsdag.
Att jag sitter med bandage och tjocksocka på en fot känns lika overkligt som allt annat i mitt liv just nu. Jag kan fortfarande knappt fatta att jag är faktiskt 18 och får gå på krogen(det känns lika overkligt varje gång). Jag har körkort och behöver egentligen inte vara rädd för polisen längre(men jag är det ändå?) Ännu overkligare är det att jag klarat teorin till C-kortet. Att jag ska ta studenten om cirka 3 månader.
Så känns det just nu, men någonstans där inom mig slår verkligheten tillbaka och jag tittar både i sängen brevid mig och i plånboken. Båda två är ganska tomma, suck.. Dock av olika orsaker men jag tycker inte riktigt om det här med arbetsveckorna..
Ajja kanske jag ska försöka gå tillbaka till den tråkiga verkligheten och göra något arbete så jag får ta studenten?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0