Livsnjutning finnes i Arjeplogs kommun!

Sista natten hemma hos min kära mor.. Tråkigt men sant. Idag har jag varit och gått fackeltåg som demonstration mot att läkarjouren ska tas bort i Arjeplog på kvällar, helger och nätter. Tragiskt, jag gick inte på själva mötet, jag hade ju ingenstans att he min lilla bäbis. Men det kanske var lika bra, eftersom det avbröts efter cirka 2 timmar och 45 minuter. Få verkar ha fått svar på deras frågor och landstinget verkar ha bestämt sig för att något läkarjour ska icket finnas. Jag förstår att det är en fråga om pengar, men jag förstår inte hur dom tänker. Tex lilla Piteå har 4 eller 5 vårdcentraler men har inte ens 30 minuter till sunderbyn. Nä nog finns det andra ställen de kan plocka ifrån om de bara hade velat. Om det är nån dum jävel som är lika intresserad som jag så står det om det både i Piteå tidningen och på arjeplogsnytt.se.
Har även hälsat på min kära farmor idag, hon kan säkert kännas svår för dom som inte känner henne, men för mig är hon helt klart världens bästa farmor.
Mest efterlängtad har dock Ludde varit, igår kväll var jag ute med min kära bror och saknade kusin på en mysig månskenstur. Idag blev det en ridtur med bara min stora bäbis som dessutom var en bomb av lycka. Dom två avkasningarna börjar kännas i kroppen och gruvar mig för hur det ska kännas innan jag tagit mig 40 mil i bilen i morgon också. Skam den som ger sig så vann jag och fick min galopp där jag satt kvar ;)
Mycket svammel ikväll men dom få stackarna som läser min blogg är nog inte förvånad heller.

Nu måste jag bara lyckas packa in Ludde i bagaget och göra plats i sängen , förstår inte hur en sån liten hund kan ta sån plats?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0