Sen kom då strejken och gå gick han med.

Idag är en rätt sorgsen dag. Jag är glad att jag varit i stallet rätt mycket, både hos Olympos och hos världens vackraste Ludwig. Igår förlorade Elias sin kusin, jag lider med honom.
Men värst av allt är att idag är det den 20e oktober. Redan 2010, det har alltså redan gått två hela år sen favoritfarfar dog men jag minns det fortfarande som igår. Pappas förkrossade ögon och farmors styrka. Av alla så tror jag att jag såg henne gråta minst, men det betyder ju inte att hon var minst ledsen.
Är det något jag beundrar med henne så är det hennes styrka och goda mat, hon skickade en matlåda med en suuupergod laxgratäng till mig idag när vi var på graven tillsammans med mamma och Johan.
Det finns så mycket minnen när jag tänker tillbaka, både goda och onda. Men just idag är det ingenting jag kan minnas tillbaka och le åt trots att han i sin säng låg och skämtade in i det sista. Jag kan istället stolt tänka, det var min farfar det. Det finns nog många i denna värld som skulle skratta åt mig, men för mig betydde farfar mycket. Han har alltid varit med, det var han vi lekte lekar med när vi var små och det var han som skjutsade runt oss på sin gamla skoter. Jag har ett minne så väl, hur jag sitter i farfars knä och får styra hans gamla toskoped.

Jag vill inte att någon ska misförstå mig och tro att min farmor inte betyder mycket, tro mig det gör hon. Det är bara tyvärr inte alltid lika lätt att se när hon ännu är i livet. Men det glädjer mig så otroligt mycket att jag forfarande, trots att jag fyllt 18 år och egentligen har en annan släkt, så har jag fortfarande aldrig kännt mig särbehandlad från Johan eller någon av mina andra kusiner.

Nä jag minns det som igår, hur jag precis åkt hem med mamma och Johan. Pappa och farmor stannade och skulle sova med honom. Vi satt tillsammans vid datorn när det ringde klockan 10 över elva den kalla måndagskvällen.

Vila i frid kära Sune Sundström


För mig kommer denna låt alltid tillägnas min farfar, även kallad Mofaza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0